lördag 5 januari 2013

Lördagsmys


Åter igen går man till gymmet en tid så att det skall vara lite folk där och åter igen hade man fel. Det är nått år och många har bestämt sig för att börja träna mera, men om en månad eller två skall de väll avta på folk hoppas jag. Blev som jag skrev i morse ett bröst och axel pass, dock inget pb i det jag ville. Satsade på ett pb i bänkpress idag men det gick tyvärr inte, nästa gång.. Fick lite pb de andra övningarna då man använder hantlar bla "dumbbell fly". Så jag får vara nöjd och glad för det i alla fall. efter träningen väntade en super god räk- och halloumi sallad som jag gjort i ordning innan gymmet. Till salladen gjorde jag en vitlök-sweetchilli drtessing på lätt cream fraiche, och grovtbröd med smör och ost. Sen självklart drack jag mitt kära citronvatten. Nu sitter jag och min sambo och myser framför Harry Potter som går på 3'an.

Räk-halloumi sallad:
  • 300g oskalade räckor
  • 1pkt grilloumi/halloumi
  • baby spenat
  • isbergsallad
  • ½ paprika
  • ½ burk majs (hade de i kylskåpet så gjorde slut på de istället för att slänga)
  • 1 tomat
Skala räckorna och lägg i en skål. Skär halloumin i lagom små bitar och stek tills de har fått färg på båda sidorna. Hacka tomat, paprika och isbergssallad och lägg i några nävar baby spenat, klart!

Vitlök-sweetchilli dressing
  • 2dl lätt cream fraiche
  • 2-3 vitlöksklyftor
  • Trockomare (örtsalt)
  • 1msk sweetchilli
Pressa ner vitlöken i cream fraichen, häll i sweetchilli och smaka av med trocomare (örtsalt). Rör om, klart!

J.Le

1 kommentar: