söndag 6 januari 2013

Tacokrydda my way

Lovade i morse att jag skulle lägga ut hur jag kryddade min tacofärs utan att använda den köpta tacokryddan. Jag valde idag att krydda tacofärsen själv efter att jag fått reda på att den köpta tacokryddan innehåller 50% socker... Allt du behöver är:
  • Paprika pullver
  •  spiskummin
  • chilliflakes
  • cayennepeppar
  • salt
Krydda köttfärsen lite på måfå och häll i lite vatten som man gör med den köpta. Smaka av hela tiden så att tacofärsen blir lagom stark och kryddig för just dig, kom ihåg att de krävs en del salt för att få fram smakerna. Lycka till!

I morgon skall jag tillbaka till skolbänken igen efter lite "lov", så jag har pysslat lite med mellanmål nu när jag kom hem från body balancen. Sen tänkte jag ta min pw imorgon innan jag skall åka iväg, s¨å klockan ringer kl 7.00 imorgon. Eftersom att jag kommer vara vrålhungrig när jag kommer hem efter pw'n så kommer jag att göra i ordning smoothien ikväll. Så kan jag bara ta ut den imorgon och sleva i mig efter pw'n.

J.Le

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar