måndag 6 maj 2013

Bröst, axlar & tacopaj

Blev ett riktigt svettigt pass idag, dock kändes allt väldigt tungt idag men man kan inte alltid vara på topp. Huvudsaken är att jag kämpade mig igenom och mitt svett rann så något rätt måste jag ha gjort. Passet jag körde hittar ni här. När jag kom hem hade Dennis satt in tacopajen i ugnen så den var nästan klar när jag kom hem. Detta var mumma, improviserade fram ett recept på pajdeg i går kväll och i morse improviserade jag fyllningen. Jag gilla att rensa i kylen och ta vad man har. Receptet hittar ni längre ner under bilderna.

Detta med den periodiska fastan fungerar än så länge toppen bra. Jag trodde jag skulle vara mycket hungrigare och konstigare än vad jag var fram till kl 12. Kände inte av något och jag kunde till och med koncentrera mig riktigt bra på föreläsningen. Det jag tycker bäst om är att jag inte behöver tänka lika mycket på vad jag stoppar i mig. Självklart stoppar jag inte i mig vad som helst som kakor och godis men jag kan äta lite mer av alla olika maträtter. Så idag under lunchen skulle Sandra till apoteket för att köpa nya allergitabletter så vi gick förbi espresso house och köpte en latte. Denna kunde jag dricka med gott samvete, plus att huvudvärken försvann efteråt.

Var väl förberedd inför eftermiddagens föreläsning.
Tacopaj

  • 150g kvar
  • 1 ägg
  • 3-4dl rågmjöl
Blanda alla ingridienser och tryck ut i en pajform, nagga botten med en gaffel så att degen inte får bubblor i ugnen. Förgrädda pajskalet i 200grader i ca 10min.

  • taco köttfärs
  • majs
  • 3 ägg
  • 1,5-2dl mjölk
  • ½burk tacosås
  • 1 vitlöksklyfta
  • salt och chilli
  • Mozzarella
Lägg köttfärsen och majsen i skalet. Blanda samman ägg, mjölk, tacosås, vitlök, salt och chilli i en bunke och häll sedan över blandningen på köttfärsen. Skär mozzarellan i tunna skivor och lägg överst. Grädda i 225grader i ca 20-30min.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar