fredag 3 maj 2013

Mage & Rygg

Nu sitter jag ren och mätt efter dagens mage och rygg pass på gymmet, och snart skall jag iväg till tjejorna för lite grill. Vill ni hålla koll på vad jag käkar och har för mig ikväll följ mig på insagram på jmlehtinen.

Ökade lite i vissa övningar så de var också roligt. Jag tycker alltid det är roligt att se framsteg. Idag testade jag en ny teknik för att klara av att göra chins. Innan nu så har jag hoppat upp och hållit tillbaka långsamt på nedvägen och sedan hoppa upp igen osv. Idag så hade jag ett gummiband som jag fäste där uppe så jag kunde ha gummibandet runt knä för att få hjälp upp, dock var jag för svag för att bara gummibandet skulle hjälpa mig så min sambo fick hjälpa till och trycka upp mig. Detta är ett tips till alla er som har svårt att klara chins. Många gym har hjälpvikts maskiner när det kommer till chnis också men jag tror inte de ger än "rätt" muskler. Detta grundar jag på att jag inte får samma muskelkontakt i hjälpviktsmaskinen som när jag får hjälp av min sambo.

 Dagens lunch bestod av en sallad på böner och kikärter samt ett ägg. Hade även på en vinägrett dressing.
Dack en hemmagjord latte och åt denna bar efter träningen, lite fredags lyx.

Chins 3x3
Marklyft 10x3
Rodd 10x3
Enarms hantel rodd 10x3
Sidolyft med vikt 10x3
sit-up med pilatesboll 15x3
Sit-up med cirkelrörelse 10x3
Benlyft 10x3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar